åtta underbara saker med hösten

söndag. och jag ligger i sängen med musik som ljuder ut från tv:n samtidigt som jag hör regnet smattra mot rutan. vad passar inte då bättre än en lista med åtta underbara saker som hör hösten till?
 
först ut och nästan självklarast är de härliga och färgglada höstlöven. nedfallna från träden samlas de i högar på marken och flyger runt i den kyliga höstvinden. jag vill ta löpturer i krispig höstluft och känna hur kylan plötsligt biter till. ta långa promenader i solsken precis efter regnet och bara njuta. åh! naturen är verkligen magisk såhär års.
 
med hösten kommer också kyla, så då passar det ju alldeles perfekt för en fikastund på stan. sörpla i sig favorit teét, kaffe, varm choklad eller vad som nu faller i smaken. och så en kanelbulle på det, för ni glömmer väl inte kanelbullens dag?

så fort jag har tid ska jag fara ner på cykeln till biblioteket och låna en hel drös med böcker, och när de är utlästa ska jag låna nästa, och nästa, och sedan nästa igen, för jag har till och med börjat skriva en lista över böcker som jag vill läsa så jag vill bara börja nu nu nu.
 
äntligen kan jag ta fram min kära och mysiga halsduk från monki och så ska det bli så väldans fint att ta på sig strumpbyxor igen. kläderna är verkligen något som gör hösten till något bättre, vinrött, stickade tröjor i mängder och åh! jag vill mest bara åka och fylla garderoben med detsamma.
 
filmer och serier. ju kyligare ute, desto mer passande. kryp ner under täcket, sätt på favoritfilmen och hör regnet smattra mot rutan. för mig är det serier såsom supernatural, glee, the vampire diares och hart of dixie som gäller men jag ska även försöka titta på bland annat gossip girl  för det sägs va så himla bra.
 
och på all magisk natur och alla vackra platser som dyker upp nu i hösttider ska jag ta fotografier, vare sig det handlar om ett café besök eller en härlig höstpromenad. massvis av fotografier ska jag i alla fall ta, för oj vad fotointresset brinner!
 
med hösten börjar det bli allt mörkare och i mitt rum ska det tändas massvis med ljus och ljusslingan i fönstret åker nog fram vilken sekund som helst.
 
och så ska jag snöra på mig mina älskade dr martens, dra på mig höstkappan och klampa runt mitt i allt, bland nedfallna löv och i höstregn. och ja, jag tror nog allt att jag ska köpa ett par låga också.

ph: weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0