någon slags årsresumé

idag är det näst sista dagen på det här året och snart går ju 2013 mot sitt slut. så jag tänkte att det är ett roligt tidsfördriv att fylla i en lista över året, en kortare årsresumé helt enkelt. så här kommer den.

gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
tidigare i år tog jag ett ganska så stort beslut om att operera min käke och nu i december skedde det. en förändring som jag är väldigt nöjd över, något som jag aldrig har gjort förut men som var värt att gå igenom.

hur har ditt 2013 varit? 
förvånansvärt bra. har knappast råkat ut för något sorgligt och tur är ju det. 

blev du kär i år? 
jajamensan det blev jag, för första gången i hela mitt liv till och med. och han är världens underbaraste kille!

vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma? 
det finns  främst två datum som jag kommer ihåg och det är den 29 oktober då jag och min pojke blev tillsammans och så den 4 december då jag genomgick min stora förändring och opererade käken.

vad är din största framgång 2013? 
oj, vad svårt! men antagligen att jag blivit lite mer självsäkrare i mig själv, samtidigt som jag blivit mindre blygare och att jag nu för tiden vågar vara den jag vill vara. att jag växt som människa helt enkelt.

bästa köpet? 
inom kategorin kläder och mode är det min fjällräven jacka som jag köpte i höstas. den värmer bra och passar perfekt till typ allt.
sedan har vi mitt allra bästa inköp inom tekniken, nämligen mitt 30mm objektiv som jag köpte på fotomässan i stockholm. jag är helt förälskad och det är helt klart det bästa objektivet för fina vardagsfotografier.

vad spenderade du mest pengar på? 
kläder kommer nog på första plats, men mat och annat smått och gott ligger nog inte långt efter.

vad gjorde du på din födelsedag? 
jag minns att jag startade dagen med en världsgod frukost - vattenmelon och apelsinbitar. mumma vad gott! min dag firades hemma eller om vi till och med befann oss på landet, och så kom lite av släkten från mammas sida på besök också. i övrigt var det en väldigt fin och lugn födelsedag.

vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
åh gud! det finns så många låtar, tvåtusentretton har varit ett så sjukt bra musikår. men oskar linnros, daniel adams-ray och veronica maggio's nyaste är stora favoriter. och så jonhossi's senaste skiva såklart. 

vem har du umgåtts med mest? 
umgås inte direkt med så många personer, men jag är glad för de få som jag har. min allra bästa vän liza, johanna, lillasyster och resten av familjen. umgås också väldigt mycket med josefin, men på något tokigt vis har det nästan bara blivit under skoltid och på senaste tiden har jag också spenderat väldigt mycket tid med pojken min.

bästa minnet från 2013? 
då jag träffade jim och blev kär.

har du haft ett förhållande under 2013? 
jajamensan.

är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014? 
att kunna träna och röra på mig. i och med min skada, operation och annat så har det kommit lite i skymundan samtidigt som jag blivit lite lat. men jag som älskar att träna ska ta tag i detta under tvåtusenfjorton.

vad fick dig att må bra? 
att umgås med mina vänner och min familj. och att äntligen finna kärleken. 

tror du att år 2014 kommer blir bättre? 
2014 kommer definitivt bli bättre, det vet jag. det kommer till och med bli bättre än bäst. det finns så mycket som väntar såsom; att fylla nitton, att ta körkort, att ta studenten, att äntligen få sommar, att gå på festival, att resa utomlands, att förhoppningsvis ta steget och flytta hemifrån, att plugga vidare och ta steget in i vuxenlivet.

vad vill du säga till dig själv inför 2014? 
ta mer plats, lev livet och våga vara dig själv!
 
bilder från weheartit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0