mål/löften/önskningar inför tvåtusenfjorton

under året tvåtusenfjorton har jag ett par, kan man säga mål/löften?! eller mer önskningar. det är saker jag vill bli bättre på och saker som jag vill/borde lära mig. det är saker som jag borde kunna uppnå.
utöver det tycker jag det är viktigt att ha mål, för då har man alltid något man kan sträva efter, och hålla fast vid. man ger inte upp lika lätt, eftersom att man inte ger sig om man väl bestämt sig för något helt enkelt.
 
 
detta handlar då om:

» att läsa. plöja igenom alla skönlitterära böcker som ligger på hög bredvid min säng och bara väntar på att bli lästa. och när de är utlästa ska jag låna ännu mer böcker och läsa läsa läsa.

» att fotografera. testa på nya saker och utvecklas, fotografera mer vardagsbilder samt planera mer fotoprojekt och fotosessions.

» att blogga. lägga ner mer tid och bli bättre på att blogga, är ju så himla dålig på just det.

» att träna. jag ska, och vill också för den delen, ta tag i träningen (likadant löfte som precis alla andra i hela världen?!), men åh jag saknar det ju så.

» att vara kreativ. är så inspirerad av alla diy's som ligger ute på nätet så jag ska själv försöka mig på några så får vi se vad som blir utav det.

» att klä sig. jag ska strunta i vad andra tycker och säger och gå klädd i exakt de kläder som jag vill.

» att göra. istället för att säga "jag ska bara" ska jag ta tag i grejer på en gång (som skolarbeten och andra måsten) och ta det lugnt efter att det är gjort, istället för tvärtom som jag ofta gör nu.

» att planera. en almenacka ska inhandlas så jag kan planera, ordentligt. så saker som det ovan blir gjort exempelvis. och så jag har stenkoll på allt hela tiden.

» att spara. jag måste börja spara ordentligt, för i år väntar studenten och så börjar vuxenlivet också ta fart. jag ska inte handla massor utav onödiga ting, för pengar är ändå ganska viktigt att ha och sen vill jag väldigt gärna resa utomlands sen efter studenten.

» att vara. göra mitt bästa, våga gör som jag vill och inte påverkas av andra runt om kring hela tiden, hålla humöret uppe och vara så trevlig jag kan, samt (våga) ge mer komplimanger, det mår ju alla så mycket bättre av, eller hur? jag ska fatta att jag är bra som jag är, att jag äger och att jag är intressant. och så ska jag ta världen med storm, och inte låtas stannas upp av något, för den enda som kan stå i vägen är jag själv.
 
förhoppningsvis kommer jag kunna leva upp till dessa mål. för det är ju ändå ganska skönt att kunna kryssa av det som man gjort, och sedan komma på nya saker som man kan förbättra. och skulle det vara som så att jag inte skulle klara av något av dessa mål är det ju inte hela världen, då är det ju bara att ta med sig dessa det till nästa års lista. har ni några löften/mål som ni hoppas på att uppnå under det här året? om så är, kan ni inte berätta för mig? kram.
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: bella

ta körkort kanske du vill iår också? :)

puss

Svar: Ja just det!
Rebecca Ritzén

2014-01-05 @ 18:05:04
URL: http://stoet.blogg.se
Postat av: emma ♣

åh vad fint! lycka till med dina löften! <3

Svar: Tack så hemskt mycket :)
Rebecca Ritzén

2014-01-05 @ 19:56:19
URL: http://supernova.blo.gg
Postat av: emma ♣

sv: påslakanet är från hemtex faktiskt! jag tänkte se filmen water for elephants efter att jag läst boken, hihi!
under detta året vill jag ta vara mer på tiden och fotografera mera. <3 kram

Svar: jaha okej! det var väldigt fint iallafall!jag ska försöka med samma, framförallt att fotografera mera. har tappat det intresset lite :(
Rebecca Ritzén

2014-01-06 @ 13:09:05
URL: http://supernova.blo.gg
Postat av: frida

jag har inga löften faktiskt, blir bara stressad av sånt. men kanske att oroa mig mindre för saker i onödan, för oftast blir ju allt bra till slut!!
superfin blogg du har. kram

Svar: ja det stämmer nog, man kan nog bli lite stressad av att ha löften faktiskt.men det där låter som en bra grej att försöka på tycker jag :)
och tack detsamma, din blogg var väldigt fin den med! kram
Rebecca Ritzén

2014-01-06 @ 14:24:36
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: emma ♣

sv. tack så jättemycket fina du! ha en fin dag, kram <3

2014-01-07 @ 10:25:09
URL: http://supernova.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0